Bistro Tembo empowered by Lunch Garden opent in AfricaMuseum in Tervuren

Tervuren, 5 november 2018 – Bistro Tembo empowered by Lunch Garden, gelegen in het hart van het impressionante AfricaMuseum in Tervuren, heeft haar deuren geopend. Het gloednieuwe museumrestaurant staat garant voor een impressionante setting, een gevarieerde menukaart met een Afrikaanse toets, bediening aan tafel en een uitzicht om ‘u’ tegen te zeggen. Bistro Tembo kadert binnen de ambitieuze vernieuwings- en diversificatiestrategie van Lunch Garden, dat ook op andere locaties met nieuwe, originele concepten uitpakt.

Vanaf december 2018 kan het grote publiek opnieuw terecht in het prachtig gerenoveerde AfricaMuseum in Tervuren. Zo lang hoeven gasten van Bistro Tembo, het gloednieuwe restaurant in het hart van het museum, echter niet te wachten. Buurtbewoners, dagjestoeristen en levensgenieters kunnen nu al in Tembo – ‘olifant’ in het Swahili – genieten van heerlijke gerechten, hier en daar met een Afrikaanse toets. De impressionante setting, de bediening aan tafel en het unieke uitzicht op het Park van Tervuren maken van een Tembo-bezoek een unieke ervaring. Het restaurant biedt plaats aan 200 personen. Naast het museumrestaurant verzorgt Bistro Garden in het AfricaMuseum ook de catering voor evenementen tot 200 personen. Een privé event, een seminarie, een Afterwork drink, een receptie, … voor elk van deze gelegenheden biedt het team van Bistro Garden een totaalpakket aan.

Bistro Tembo wordt uitgebaat door Bistro Garden, een zusteronderneming van de Belgische restaurantketen Lunch Garden. Achter Bistro Garden schuilen een reeks bistro’s op unieke locaties in België. Een verrassend kader, een fris interieur, kwalitatieve gerechten met lokale producten en een uitstekende service aan tafel staan centraal in elk Bistro Garden concept. Naast een heerlijk tafelmoment biedt Bistro Garden ook vergaderzalen, eventruimtes en catering op maat aan. Bistro Garden plukt mee de vruchten van de jarenlange expertise die Lunch Garden in België heeft opgebouwd en kan terugvallen op haar solide structuur.

Bistro Garden kadert binnen de ambitieuze vernieuwings- en diversificatiestrategie die Lunch Garden sinds enige tijd voert. Bijkomende remodelings, nieuwe restaurants, de uitbating van restaurants in ziekenhuizen en musea, thuisbezorging en tal van kleinere concepten in stadscentra en daarbuiten: het zijn allemaal unieke projecten die Lunch Garden vandaag definiëren. Ondanks hun verrassende locaties en unieke decors, blijft Lunch Garden trouw aan haar filosofie: mensen op de meest uiteenlopende plaatsen een inspirerende beleving bezorgen, vergezeld van een lekkere, gezonde Belgische hap aan een democratische prijs.

CEO Annick Van Overstraeten licht de ambitieuze plannen van Lunch Garden verder toe:

“Wij hebben momenteel 75 restaurants op aantrekkelijke locaties in België, waarvan maar liefst 72 de voorbije jaren een complete metamorfose ondergingen. Ons merk Lunch Garden omvat echter veel méér dan onze restaurants; ook op andere locaties gaan wij naar de mensen toe. Vandaag kunnen we reeds met een aantal originele concepten uitpakken. Naast het prestigieuze Bistro Tembo is er een Lunch Garden restaurant annex broodjesbar in het ziekenhuis AZ Sint-Maarten in Mechelen, en volgend jaar volgt het restaurant Lambertini empowered by Lunch Garden in het Imeldaziekenhuis in Bonheiden. Sinds kort baten we ook Tabló uit, het hippe pop-up restaurant in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten in Brussel. De komende maanden en jaren gaan we op dit élan verder en willen we onze aanwezigheid nog uitbreiden naar andere plaatsen waar veel mensen samenkomen, zoals stads- en shoppingcentra of stations.”

Voor meer info over Bistro Garden, zie www.bistrogarden.be

Voor meer info over Lunch Garden, zie www.lunchgarden.be

View 1
View 2